« Lotus 2 Eleven kit car build diary
När jag hade fått nummerplåtarna och försäkringen så stack jag ut för en liten provtur, max 110 km/tim, .... och motorn kokade, det berodde helt enkelt på att jag inte luftat kylaren ordentligt. Under fliken "Motor" finns lösningen för luftning.
Bilen nu registreringsbesiktigad och godkänd :) väntar bara på nummerskyltarna.
Bilen hemma igen efter SFRO 2 besiktning och bullerprovet klart, 79 dB väl under 84 dB som är gränsen.
Ny milsolpe, bilen iväg till SFRO 2 besiktning, godkänd med god körbarhet, enda anmärkningen var att det saknades skydd över batteriets pluspol. Tyvärr blev inte bullerprovet gjort eftersom posten slarvat bort ljudmätaren, bilen står kvar i Landsbro hos Bosse i väntan på att mätaren hittas.
Stor milsolpe, bilen har rullat de första metrarna någonsin av egen kraft, men bara i garaget.