« Triumph TR2 build diary

Uppgraderingar / Updates, last entry Dec 08 2017

Uppgraderingar    / Updates  

          

Datum 2018 May 03

Fått hem nya bromstrummor fram, hoppas att vibrtionen som kom vid 90-100 kmh försvinner. Jag är tvungen att kapa av 4 mm för att de ska gå fria från P-ändarna som sticker ut mer än orignal pga de modifierade styrarmarna från Revington. Jag målar trummorna med högtemperaturfärg och bakar trummorna i 250 i ugnen för att härda färgen.

I've got the new front brake drums and hope that it will sort the unbalance at 60 mph and above. I have to cut 4 mm of the rim of the drums to make them fit, the track rod ends are getting to close to the drums caused by the Revington steering arms. I'm painting the outside of the drums with high temperature paint and I'm curing the paint at 250 centigrade in the oven.

       

Datum 2018 May 01

Har monterat en backspegel på vänster skärm så jag får lite bättre koll på trafik bakom.

I've fitted a rear view mirror on left front wing to get a better view what's behind.

   

Datum 2018 Apr 26

Gjort iordning en reservfördelare, isf att ta med rotor, kondensor, brytare, fördelarlock, blev det inte mycket dyrare att köpa en komplett från Accuspark, visserligen en motsvarande Lucas 25D, men flyttar man tändkablarna ett steg moturs och vrider fördelaren max medurs funkar det hjälpligt. Rätt fördelare är Lucas DM24P Man kan naturligtvis köpa en elektronisk från 123 Ignition, men då pratar vi 3000 kronor.

Prepared a spare distributor instead of bringing rotor, condensator, points and distributor cap. It wasn't much more expensive buying the equivalent of a Lucas 25D from Accuspark. It works OK if you move the ignition cables one step counter CW and turns the distributor max advanced. Accurate distributor would be Lucas DM24P. I could of course bought an electronic from 123 Ignition, but then the cost would be 250 pounds.

 

Datum Apr 13 2018

Bra att ha saker som jag stoppar i reservhjulsutrymmet, 5 l reservdunk, varningstriangel, bogserlina, domkraft, reservdäck på burk, en verktygssats, en liten L-lampa. Enda originalverktyget är hjulmutternyckeln. Ska även stoppa dit startkablar. Får fundera på reservdelar, men fläktrem, kondensator, rotor, brytarsptsar är väl ett minimum.

Stuffed som essentials in the spare wheel compartment, 5 l spare fuel can, warning triangle, tow line, jack, spare wheel on can, some basic tools and a little LED-torch. Only original tool is the wheel nut spanner. Still missing is wires for emergency start. Also need to have some spareparts like fan belt, condensor, rotor, breaker points at least.

 

Datum Dec 08 2017

Ny vindruta levererad från Rimmers. Kostade på en Triplexruta eftersom den sägs ha bäst passform. Priset var OK eftersom Rimmer hade ett av sina erbjudanden (17% rabatt) men frakten var svettig.

Got the new windscreen from Rimmers. Decided to buy the Triplex screen even though it's twice the price of the cheap ones, it's said to fit the frame better than the cheaper ones. The price became a bit better as Rimmers had one of their offers of -17%. The shipping cost to Sweden was hefty though. TR shop had a better offer but they didn't leave any guarantee that I should get the windscreen in one piece.

 

Datum Nov 10 2017

Köpte ett par ramar till "sidescreens" från en privat säljare i England, har inte riktigt bestämt om jag ska gå på original eller modifierat utförande. Reparationen redovisad på sidan Kaross.

Bought a couple of sidescreen frames from a private seller in UK, haven't decided yet if I'm going for originality or if I'm going to modify them. Repairing of the sidescreens documented under page Body.

 

 « Triumph TR2 build diary