« Westfield build diary

Köra / Driving

Köra bilen    / Driving  

                    

Jun-11

För första gången fick jag chansen att pröva bilen på en konbana som ett gäng ordnat på flygplatsen i Oskarshamn. En Locost var snabbast, men några vassa BMW var inte långt efter. Från den här lilla stan dök det upp 2 Westfield en Caterham och 4 Locost (varav en inte var särskilt Locost, mycket välbyggd och välspecad). Själv körde jag vilse samt halkade runt något otroligt, fick sen prova en av locostbilarna som hade R-däck, vilken skillnad. Nu vet jag vilken nästa investering blir! Toyo R888.

For the first time I had the chance to try the car on a "cone-track" which some guys had set up on the air field in Oskarshamn. A locost was the fastest, but some hot BMW:s where close. From this little city came 2 Westfields one Caterham an d4 locosts (one of them not so locost, very well built and high quality spec. Myself I once got lost and the rest of the time I was just sliding about, then I had the chance to test one of the locost that had R-tires. Now I know what next investment will be, 4 Toyo R888.

           

Sept-09

Har precis kommit tillbaka från England (2530 km in Westfielden) och Goodwood Revival och lägger några typiska bilder från denna fantastiska tillställning, både på och kring banan.

Just came back from England (2530 km in the Westfield)and Goodwood Revival and puts some typical pictures from that fantastic event, both on and on the side of the track.

"Link" Results from Goodwood Revival 

                     

Some more pictures, among other of Sir Stirling Moss celebrating 80. More cars, girls and also old planes.

"Link" The enthusiasts who rebuilt the Avro Vulcan bomber raised £7 million to do it! 

                         

Video clips

Race 1
Race 2

Aug-08

Ett gäng roliga Fiat har synts i Oskarshamn, en "Panda", ett minimonster och en liten racer (R1 motor)

A collection of Fiats has been seen in the surroundings,  A "Panda", a Monster and a speedy little R1 powered.

     

July-08

Några bilder och klipp från Svensk Sportvagns Meeting_08. En liten tripp till Ring Knutstorp över lördag-söndag, mycket roliga bilar på och utanför banan. Kul också att hela depåområdet är öppet.  Jag träffade ett gäng Westfieldägare samt även en GTS-byggare, ett Seven-kit jag inte hört talas om tidigare. Jag träffade ett par grabbar som ska börja sälja Birkin i Sverige, kitet såg ut att hålla hög kvalitet. Dessutom fanns det ett gäng Locost och Caterhams på plats också.  När jag åkte för att övernatta på lördag hamnade jag bakom en TVR, vilket härligt avgasljud, skulle kunna tänka mig att köpa en TVR Chimaera bara därför.  Träffade även på Miatan i vilken några bitar av donatorbilen finns kvar, den tävlar i Roadsport C, (i princip otrimmat).  Lägger även med några videoklipp från uppvärmning och race i Modsport A, det här de flesta lite trimmade sevenbyggena finns.  La även till ett klipp från fritt trimmade äldre bilar, intressant är att här deltar flerfaldige svenske mästaren Erik Berger, 83 år, och som han kör! På klippet ligger sonen Berger 2:a och Erik 4:a i sina lila Escorter, han slutade 5:a!

Some pictures and video clips from Swedish Sports cars Meeting 08.. A nice little trip (650 km) to Ring Knutstorp over a weekend.  Many nice and interesting cars both on and outside the track. It's also nice that the whole pit area is open.  I met some Westfield owners and a guy with a GTS, a Seven kit I never heard of before. I also had a chat with some guys who are going to sell Birkin kits in Sweden. There was of course a number of Locosts and Caterhams there as well.  When I left for night I rode behind a TVR, what a fantastic sound! I could almost buy a TVR Chimaera just because of the sound of it.  I also saw the Miata that have some surviving parts from my donor car, it races in Roadsport C, almost no tuning.  I'm also including some video clips, two from warm up and race of Modsport A where most tuned Sevens appear.  I'm also including a clip from Modsport A, no limits of tuning and cars older than -75. The 4:th car (43) is raced by 83 year old Erik Berger, several times Swedish champion, this time beaten by his son in 2:nd car (23). Erik finished 5:th in the 12 lap final. This gives some hope to us of some age ;)

      

Video clips

Warm up
Start
Oldtimer race

May-08

Några bilder från Sofiero Classic. En trevlig 70-mila tripp till Helsingborg. Första långresan med kompressor. Hade lite tur, precis när jag kom hem och stannade utanför garaget kokade bilen. Vad hade hänt? Jo spännhjulet för kompressorremmen var lite snedställt för att jag hade monterat en konisk distansbricka fel, med påföljd att remmen gått snett och en del av den hade gått av och slagit av kabeln till temp-givaren med påföljd att kylfläkten inte startade. Allt är åtgärdat nu och jag har varit ute på lite nya turer, svårt att låta bli gasa när man vet vilket gott tryck kompressorn ger. Bilderna är den rättvända distansbrickan, Kenneths, Adams, Olles och min Westfield samt en väl använd Westfield XI och en Pegasus plus 7 (Tyskt kit).

Some pictures from Sofiero Classic. A nice 700 km trip to south of Sweden, first long trip with supercharger. I had a bit of luck, when I returned home late Sunday night and stopped outside the garage the car boiled. What had happened was that I had mounted a conical spacer the wrong way behind the tensioner wheel so it wasn't completely aligned and the belt stepped up on the wheel and a piece of the belt slashed of the wire to the temperature sender which caused the fan not to start. Everything is now fixed and I've taken several trips since. It's hard not to step on the throttle all the time to feel the effect of the supercharger. On the pictures are the now right turned spacer, the Westfields of Kenneth, Adam, Olle and me, a well used Westfield XI an a Pegasus plus 7 (German kit)

      


Aug-20-25

En oväntat pigg Fiat 126, grabbarna har lyckats pula in en Yamaha R1-motor på 150 hk i den, avgasljudet är sensationellt!.

A couple of youngster has created an unusally quick Fiat 126, they stuffed a Yamaha R1 150 bhp motor into the car, and the exhaust sound is sensational!,

   


Mats och Lasse och en annan Lasse har varit på provtur och kommer tillbaka med ett stort leende.

A couple of friends went for a test ride and returned with a big grins on their faces

    


Aug-07

Med lite mera resor till evenemang och ren semester har bilen nu rullat problemfritt i över 400 mil den här sommaren (med flitigt bruk av suffletten förutom va 32). En resa gick till Veidec festival i Mantorp, EM i dragracing. Känslan när två top fuel dragsters släpper loss ca 15000 hk i några sekunder är obeskrivlig, ¼ mile på 4.7 sek och över 500 kph i sluthasighet!

Betydligt lugnare var det på Motorns dag i Målilla, där blåröken låg tät över nejden av alla tändkulemotorer. Träffade på en av få svenskbyggda Robin Hoood-sjuor.

Travelling to various events and pure vacation trips this summer the Westfield has run without problems more than 4000 kms, with extense use of the weather gear (it's been a lousy weather except first week in august). One trip was to Veidec festival, European dragracing championships. It's an incredible feeling when two top fulers lets loose some 15000 hp and makes the ¼ mile in 4.7 sec and reaches over 500 kph!

Much calmer at "Motors day" where you can see al kind of old motors in action, blue smoke all over the place. Met the owner of one of three Robin Hood Sevens in Sweden there.

   

"Burn out" and a clutch the size of a Mazda engine

   

They come in all sizes

   

Robin Hood and firing up a steam locomotive from 1853

   

Jaguar SS1 1933 untouched and still working, 1955 speedway bike

   

Motorer Big and small motors motorer

Aug-10

Ett besök i Värmland vid sommarstugan efter att ha kört drygt 50 mil med stopp bara för tankning.

A visit to my summer house in northwest of Sweden after drivin more than 500 km with stops only for refuelling

     
Westfield lurking in the woods


Torsd 12/7

Var en sväng till Vimmerby och kollade på folkrace, Semesterracet, en jättetävling som pågår i 5 dagar. Jag har satt på "besiktningssystemet" igen efter resan till Skåne, så jag slipper köra med öronproppar. På vägen hem började det ösregna och faktiskt höll suffletten tätt, däremot droppade det in lite vid bultarna för vänster vindrutestolpe, det blir till att plocka fram silikonet igen.

Made a trip to look at a dirt track race, a real big event that lasts for 5 days, in a city some 80 km from home. After the last 600 km trip I refitted the extra silencer I used for passing noise test, so I can drive without earplugs. On the way home it rained heavily, and the weather gear kept me dry, though I had a minor leakage at the fasteners for left windscreen column, nothing some silicone cant fix.

   


   

Lörd-sönd 7/8

Gjorde en ganska regnig tur (600 km) till Ring Knutstorp för att kolla in Svensk Sportvangnsmeeting där Lotus Seven klubben hade möte dagen till ära"07/07/07", som tur var höll det nästan upp med regnet på söndagen.

Made a quite rainy trip to Ring Knutstorp, to check out a Sports car meeting, fortunately it didn't rain during the races. The Swedish Loutus club had a special meeting for the "Sevens" 50:th anniversary (on the 07/07/07)in parallell with the races

   

First generation Seven            and a Caterham leading the pack (and he won).

   


 

The Seven Club

   

They seriously race these cars, Bugattis, Rileys, Alfa Romeos from the twenties and the thirties

And some sounds



Serious racing

Onsd 6/6

Samling på Brädholmen, varje onsdag under sommaren.

Hittade en "kompis" som byggt mycket mera själv än vad jag gjort, 3 år har det tagit.

BMW 2.8 l sexa med kompressor! under huven.

Äldsta bilen idag var en Willys Overland 1914

Local gathering of car enthusiasts every Wednesday at the harbour in Oskarshamn, I found a locost builder that has spent last three years stuffing a supercharged BMW 2.8 l six under the hood, he also made the whole aluminium body and GRP nose and fenders himself.

The oldest car today was a Willys Overland 1914, according to the owner one of two existing from that year.

   

Locost supercharged 2.8 l BMW and who got the biggest fins

   

Morgan +8 and a "sleeper" with some 500+ hp

Sönd 3/6

Skjutsade min dotter till Öland och passade på att testa lite småvägar.

Giving my daughter a lift.

   

It's possible to bring a couple of bags.         View from drivers position

Lörd 2/6

En ren nöjestripp idag när sommaren visar sig från sin bästa sida, 110-120 känns som komfortabel hastighet på allmän väg. Körde några småvägar, men gropig asfalt är inte den här bilens rätta element.

Pure trip for pleasure when the Swedish summer is at it's best, 110-120 kmph feels like a comfortable speed at public roads. I also tried some smaller bumpy asphalt roads, but that didn't feel like the right place to be, curves are OK but the bumps really rattles the bones.

   

h3>Onsd 30/5

Första lagliga repan, ca 30 km P-vik tor, för att lära känna bilen. En del nya ljud att identifiera och lära sig vad som är normalt och inte. En del "knirk" från glasfiberkarossen är tex. ett sånt ljud man inte är van vid. Har inte demonterat "besiktnings-avgassystemet än, det får bli till helgen. Måste nog ta loss kopplingscylindern och få mer gänga gjord på tryckstången, kopplingen tar väl högt fortfarande.

Fick också anledning att testa suffletten, den håller tätt i 90 och lätt regn i alla fal.

First legal trip, approx. 30 km, to get to know the car. A lot of new noises to identify and learn what is normal and not. For instance there is some "quirking" from the GRP body that you're not used to. Haven't removed the extra (SVA) silencer yet, weekend job. I also have to get some extra thread made on the push bar for master clutch cylinder, it's engaging far to high up.

I also got the opportunity to try out the weather gear, it keeps one dry at least in light showers while making 90 km/h.



 « Westfield build diary