« Rover Mini 1000 build diary

El


Kolla även under Uppdateringar  där en del finns beskrivet. Also check under Updates  were some jobs are described.

Elscheman / Wiring diagrams.  

 

Datum 2024 Nov 26

Monterat säkerhetsbrytare vid batteriet och utlösningshandtag under baksätet till vänster.

Fitted a saftey switch close to the battery and a release handle under the LH side of the rear seat.

       

Datum 2024 Nov 24

Tillverkat fäste för vindrutetorkarmotorn,flyttad till vänstersidan som i högerstyrda bilar för bättre åtkomst, original är den svår att jobba med där den sitter bakom servot. Förlängt fästet för generatorn då blockets fästpunkter är avsedda för likströmsgenerator, väelströmmaren är nästan 60 mm kortare. Gjort fästen för ny säkringsdosa och reläfästen.

Made a bracket for the windscreen wiper motor, as I've moved it to the LH side as in RH steering cars. This is to create better access as it is a bit hidden behind the servo on the RH side. Elongated the bracket for the alternator, because this engine block was intended for a dynamo, which is over 2 inches longer than the alternator. I've also made support for a new fusebox which can hold relays as well.

               

Datum 2024 Oct 22

Planerar håltagning i nya instrumentbrädan. Fixar ny kontakt till generatorn. Försöker laga nivåvakten i bromsvtskebehållaren, men får den inte att fungera tillfredsställande. Instrumentbrädan börjar bli färdig.

Planning how to place the holes in the dashboard. Fixing a new connector for the alternator. Trying to fix the brake fluid level warning switsch, but it doesn't work all the time, so will have to look for a new one. The dashboard is coming together.

       

Datum 2024 Oct 07

Efter att ha identifierat alla ingåend kablar och deras anslutningar, kopierade jag kopplingsschemat i ett enkelt CAD-program för att kunna modifiera det med några förändringar jag tänker göra, tex. lägga in relän för ljus och signalhorn så att all ström inte går över brytarna. Jag tar också bort motståndstråden till tändspolen och skaffar en 12V tändspole som är mycket vanligare än 9V-spolar. Jag tänker också infoga en huvudsäkring. Nya komponenter införskaffade från Car Builder Solutions.

After identifying all wires and connectors, I copied a scanned original wiring diagram and used it as background in a simple CAD program when drawing a new wiring diagram. This diagram is used to be modified according to the alterations I'm going to make to the wire loom. For instance, I'm going to add relays to the horn and lights to avoid high currents through the switches. Then remove the resistor wire feeding the 9V ignition coil and use a more common 12 V coil. I'm also going to put in a main fuse after the alternator, so I've purchased some new components from Car Builder Solutions.

 

Datum 2024 Aug 18

Kollade att tankgivaren fungerade innan jag monterade den i tanken. Den nya solenoiden som gjorde att startmotorn fungerar som den ska. Tog ut hela främre kabelhärvan efter att ha märkt upp det som var igenkännbart. Kablarna till blinkers och ljus är ju identifierbara på färgkoder

Checked the fuel level transmitter before putting it back. The new solenoid that mede the starter function as it should I removed the entire front loom after labeling what I knew where it came from. Others are unknown so far, but wiring to indicators and light can be identified by colour codes .

     

 « Rover Mini 1000 build diary