« Rover Mini 1000 build diary

Kaross


Kolla även under Uppdateringar  där en del finns beskrivet. Also check under Updates  were some jobs are described.

2024 Nov 24

Nu gör jag inte mer på flipfronten förrän det är dags för grundmålning, jag kanske jag gör fästen för gasfjädrar, men vi får se. Hatthyllan blev rätt ok med enkla medel. Nedre bakre hörnet klart med genomföring för kabel till dimljuset. Strippat golvet från ljuddämpningsmassa där ny plåt ska in. Ganska nödvändigt om man kollar på vad som är kvar av tröskeln.

Finished with the flip front for now, next thing will be priming and painting. Or, I'll probably make some brackets for gas struts before it's put on hold. The rear shelf turned out OK using simple means. Finished up the rear LH corner making a hole and grommet for the fog light. Stripped the floor from sound dampening mat, to free the areas where new material is going in. Quite necessary, looking at the sill.

           

2024 Nov 3

Lagat vänster hörn bak, mycket att kapa bort och nytillverka. Viktigt att hörnet är starkt då bakre hjälpramen har en infästning där.

I've welded up LH rear corner, a lot to cut away and fabricate. It's important that this corner is solid as it supports the rear subframe.

                   

2024 Nov 3

Lagat ett rosthål uppe till vänster under vindrutehörnet. Kapat bort den hemska håltagningen i bakhyllan och tillverkat en ny plåt att fylla hålet med.

I fixed some rust in LH corner below the windscreen. I cut away those horrible holes cut in the rear shelf and made a new piece of sheet metal, and welded it in place.

         

2024 Nov 1

När jag skulle byta de övre främre stötdämparfästena till de fästena som passar Coil-over-dämparna upptäckte jag gravrost på båda sidorna, så det var bara att kapa rent och svetsa i ny plåt. När svetsen ändå var framme fixade jag plåten framför pedalstället samt kanten som bakre delen av skärmen sitter i. Jag fortsatte på högersidan med att kapa bort det genomrostade hörnet under vindrutan. Där fick jag börja med att tillverka en bit av torpedplåten innan jag kunde fortsätta med det köpta delarna.

When I started to fit the bracket for the Coilover dampers, I discovered a lot of rust under the old brackets, so it was just to cut away and weld in new steel. While the welding machine was out I fixed the lower left-hand corner and a new rim to secure the rear part of the wing. I also made a reinforcement of the plate behind the lower door hinge. Inspired I tackled the rotten right-hand corner below the windshield. It was worse than I had thought, so I had to start with making a new piece of bulkhead/A-post before welding inthe purchased bits.

                                   

2024 Oct 30

Jag har börjat spackla upp skarvarna i fronten. Jag har gjort en infällning av ett nytt dimbakljus i bakre stötfångaren. Fixat en av dragen skruv i övre delen av instrumentbrädan, borrade ur, gängade hålet drog i en skruv, svetsade fast och kapade sen av skallen.

I've started filling the joints in the flip front with putty. I've made a recess for the new rear fog light in the rear bumper. Fixed a broken screw stud in the upper part of the dashboard. Drilled oout the broken and welded stud, tapped the hole, fitted a screw an welded it to the frame, the cut of the head, problem solved.

             

2024 Oct 25

Nu är alla glasfiberdelar bortplockade från karossen. Jag har börjat jobba med flipfronten, förstärker med glasfiberremsor och polyester i skarvarna. Jag har förstärkt glasfibern med plåtinlägg för gångjärnen. Börjat lägga igen hålborrningen i fronten på huven och laga några bortsågade bitar.

Now all the GRP parts are removed from the body. I've started working on the flipfront, reinforcing with GRP strips in the joints and also reinforcing the body where the hinges go.

           

2024 Sept 12

Jag slipade bort spackel ur skarvarna på flipfronten så jag kan förstärka med glasfiber för att undvika sprickor i lacken. Gjorde första svetsjobbet på Minin, lagade några konstiga urkapningar i balken mellan fjädertornen.

Sanded away filler from the joints in the flipfront, so I can strengthen the joints with GRP to avoid cracks in the paint. Made the first welding job on the Mini, fixed some odd cut-outs in the beam between the suspension turrets.

         

2024 Sept 02

Jag har rensat ur all inredning och kabelstammen samt en del detaljer i motorutrymmet. Jag hittade en liten rostskada längst bak i högra hörnet bakom tanken. Jag fortsatte med att plocka ur fram- och bakruta, samt mer delar runt motorn för att förbereda motorlyftet. Jag lossade allt runt hjulupphängningarna och demonterade drivaxlarna. Slutligen lyfte jag ur motorn och demonterade framvagnsbalken. Kunde konstatera att bussningarna var i dåligt skick och bristfälligt ditskruvade. Det senaste bortskruvat är dörrar och baklucka, gångjärnen på vänsterdörren måste bytas.

I have cleaned out all the interior and the wiring harness as well as some details in the engine compartment. I found a small rust damage in the back right corner behind the tank. I proceeded to remove the front and rear windows, as well as more parts around the engine to prepare for lifting out engine. I loosened everything around the wheel suspensions and disassembled the drive shafts. Finally, I lifted out the engine and dismantled the front subframe. Was able to ascertain that the bushings were in poor condition and inadequately screwed in place. The most recently unscrewed things are the doors and tailgate, the hinges on the left door must be replaced.

                                       

2024 Aug 14

Efter att ha lyckats provstarta och verifiera att motorn är OK, har jag börjat demontera bilen för att kolla vad som behöver skaffas nytt och vad som kan repareras. En hel del delar följde med, så första jobbet blev att sortera delar, bla. skruv och mutter. En del rost finns runt ventilationsintagen, men jag tror trösklarna är sämst, men måste få av glasfiberdelarna först för att se omfattningen. Jag tömde tanken för att montera tankmätaren ordentligt och upptäckte att det låg en skruvmejsel i tanken. Det finns även icke rosthål att laga, som tex hatthyllan bak där någon gjort brutal håltagning för högtalare

After successfully test starting and verifying that the engine is OK, I have started to disassemble the car to check what needs to be replaced and what can be repaired. A lot of parts were included, so the first job was to sort parts, among other things. screws and nuts. There is some rust around the vent intakes, but I think the sills are the worst, but have to get the fiberglass parts off first to see the extent. I drained the tank to fit the tank transmitter properly and discovered that there was a screwdriver in the tank. There are also non-rust holes to repair, such as the rear hat shelf where someone brutally cut holes for speakers.

           

 « Rover Mini 1000 build diary